egészséges receptek és tippek, elsősorban PCO-val / PCOS-sel élő nők részére

Linzer zabpehelylisztből

A linzer valahogy mindig az a sütemény volt számomra, amit macerás elkészíteni. Otthon ritkán sütöttük, pedig szerettük, talán emiatt gondoltam ezt róla. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy sokan voltunk a családban, így mindennapos volt, ha valami alig sült ki, máris elfogyott. Nem csodálom, hogy senkinek sem volt kedve nekiállni aprósütemények gyártásához, rengeteg idő tud elmenni a kiszaggatással, újragyúrással, nyújtással, majd eltűnik, mintha sose lett volna.

Linzer zabpehelylisztből

Valójában ez egy végtelenül egyszerűen összeállítható sütemény. A szaggatási időt ugyan nem lehet megspórolni, de abszolút megéri a fáradságot. Életmódváltásom óta több receptet próbáltam már, de mindig annál kötöttem ki, amiről most ez a bejegyzés is szól. Receptet nem írok, mert nem saját, azonban linkelem, erről az oldalról vettem. Annyit változtattam, hogy nem xilitet használtam, hanem eritritet, és a gyömbér sem friss, hanem fűszerként kapható granulátum volt.

Linzerek zabpehelylisztből sütésre készen

Rögtön dupla adagot készítettem (mert lusta vagyok, és nem állok neki a közeljövőben még egyszer 🙂 ), ekkora adagnál viszont kicsit problémásabb lehet a vaj elmorzsolása a liszttel. Régebben olvastam valahol egy trükköt, amivel könnyebb ezt megoldani: 50 grammos adagokra vágtam fel a vajat, majd egyesével nagy lyukú sajtreszelőn reszeltem le, illetve morzsoltam el a darabokat a liszttel.

Linzer zabpehelylisztből

Sütés után megvártam, hogy kihűljön a tészta, majd cukormentes sárgabaracklekvárral töltöttem meg a korongokat. A töltés most nem sikerült a legszebben, mert dzsem állaga van alapból a lekvárnak, és kanállal igyekeztem finomabbra kenni, de igazából egyáltalán nem zavar.

Poreritritet is lehet rá szórni a végén. A képeken lévőkre egyedül azért nem tettem, mert itthon olyan is eszi, akinek nem kell diétát tartania, és inkább valódi porcukorral enné. Az övére ezért azt szoktam szitálni, ez látható az első képen.

Linzerek zabpehelylisztből

Nagyon finom, valóban omlós ez a linzer, érdemes kipróbálni!

Számításaim szerint egy darabban nagyjából 10 grammnyi szénhidrát van, ezért a reggelin kívül (a lekvár gyors szénhidrátnak számít, PCO esetén reggelire nem ajánlott) minden étkezéshez tökéletes választás. A karácsonyi menü részeként pedig garantált a siker.

Linzer zabpehelylisztből pin

Ha elkészítetted, kérlek írd meg hozzászólásban, hogy ízlett! 🙂

Nézz körül a többi recept között is az oldalon!


Kapcsolódó bejegyzések

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

A minap nagyon ettem volna valami édeset. Ez velem nem sokszor fordul elő, inkább a sós ételeket szoktam kívánni. Anno általános iskolában nálunk elég népszerű étel volt a menzán a kiflikoch (gyerekként mindig kiflikók-nak ejtettük). Nagyon finom volt, nagyon szerettük, és senki se tudta, pontosan […]

Cukkinis pogácsa – Szafi Free Expressz lisztkeverékből

Cukkinis pogácsa – Szafi Free Expressz lisztkeverékből

Nem tudom ti hogy vagytok vele, amikor gyerekként megkérdezték tőlem mit süssenek otthon, nekem sosem a pogácsa jutott eszembe (főleg nem cukkinis pogácsa), inkább édesszájú voltam. Viszont mióta kiderült a PCO, majd a PCOS, és egyáltalán nem eszek cukrot, sokkal kevésbé kívánom az édességeket. Ma […]



Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük