egészséges receptek és tippek, elsősorban PCO-val / PCOS-sel élő nők részére

Palacsinta hajdinalisztből

Szeretek kísérletezni a palacsintatésztával, és régóta szerettem volna egy receptet is a blogra. Viszont az itthon, random összetevőkkel és mennyiségekkel összedobott tésztáim általában elég vastagok lettek. Nekem majdnem mind megfelelt (az odaragadt, szétesett palacsinták egy másik kategória), de ide nem szerettem volna őket feltenni. Inkább kerestem egy olyan receptet, ami jobban megfelel az elvárásaimnak. Jelen esetben ez egy hajdinaliszt alapú palacsinta, ami valóban egész jó lett, és nem olyan vastag, mint amit korábban teljes kiőrlésű lisztből vagy mostanában gluténmentes zabpehelylisztből készítettem.

Palacsinta tálalása 2

A receptet ezen az oldalon találtam.

Annyi változtatást eszközöltem a hozzávalókban, hogy vaj helyett kókuszmargarinnal, sima tej helyett kókusztejjel dolgoztam. Így picit szárazabb lett a végeredmény, mint ahogy az eredeti recept képén látható, de teljesen jó palacsinta lett a végeredmény.

A palacsinta elkészítése

Nagyon egyszerű elkészíteni a tésztát. A hozzávalókat összekevertem, majd pihentettem nagyjából fél órát. (A lisztet érdemes szitálni, a folyékony összetevőket pedig kisebb adagonként hozzáadni, hogy mindig csomómentesre lehessen keverni.)

Palacsinta nyers tészta

Utána kókuszolajat cseppentettem a serpenyőbe, és amint felforrósodott az edény, beleöntöttem az első adag tésztát. Sütöttem néhány percig, amíg a széle el nem kezdett barnulni és felpöndörödni, utána megfordítottam, és a másik oldalát is átsütöttem. Ennek már kevesebb idő is elég.

Palacsintasütés egyik oldal Palacsintasütés másik oldal

A jelenlegi adagból ezzel a viszonylag nagy méretű palacsintasütővel nekem 7,5 db palacsinta lett. Ízre is finom, annak ellenére, hogy számomra kicsit tolakodó a hajdina erőteljes íze. Időnként mégis készítek hajdina alapú ételeket, mert egészséges, viszonylag olcsó, gluténmentes alapanyag.

Palacsinta tálalása 1

Palacsinta hajdinalisztből

2020-08-27
: 35 perc
: 20 perc
: 55 perc

Hozzávalók
  • 100 g hajdinaliszt
  • 30 g olvasztott kókuszmargarin
  • 1 csipet só
  • 2 db tojás
  • 2,5 dl kókusztej
  • kókuszolaj a sütéshez
Elkészítés
  • 1. lépés A tészta hozzávalóit összekevertem. (A lisztet érdemes szitálni, a folyékony összetevőket pedig kisebb adagonként hozzáadni, hogy mindig csomómentesre lehessen keverni.) Miután mindent belekevertem, pihentettem nagyjából fél órát.
  • 2. lépés Utána kókuszolajat cseppentettem a serpenyőbe, és amint felforrósodott az edény, beleöntöttem az első adag tésztát. Sütöttem néhány percig, amíg a széle el nem kezdett barnulni és felpöndörödni, utána megfordítottam, és a másik oldalát is átsütöttem. Ennek már kevesebb idő is elég. Minden újabb tészta sütése előtt tettem kókuszolajat a serpenyőbe.
  • 3. lépés Ízlés szerint tálalható. Tölthető hozzáadott cukortól mentes lekvárral, eritrittel kevert kakaóval, totuval (tejmentes túróval), mákkal, darált dióval.

Palacsinta pin

Ha elkészítetted, kérlek írd meg hozzászólásban, hogy ízlett! 🙂

Nézz körül a többi recept között is az oldalon!


Kapcsolódó bejegyzések

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

A minap nagyon ettem volna valami édeset. Ez velem nem sokszor fordul elő, inkább a sós ételeket szoktam kívánni. Anno általános iskolában nálunk elég népszerű étel volt a menzán a kiflikoch (gyerekként mindig kiflikók-nak ejtettük). Nagyon finom volt, nagyon szerettük, és senki se tudta, pontosan […]

Gulyásleves édesburgonyával és gluténmentes csipetkével

Gulyásleves édesburgonyával és gluténmentes csipetkével

Az utóbbi időben nagyon rákaptam a levesekre, mert észrevettem, hogy nagyon ritkán eszem, viszont igen jót tesz. Nem tudom te hogy vagy vele, nekem vízből valahogy nehezemre esik meginni a napi minimum mennyiséget, de levessel kiegészítve biztosított a napi folyadékbevitelem. A krémleveseken túl (mint a […]



Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.