egészséges receptek és tippek, elsősorban PCO-val / PCOS-sel élő nők részére

Kakaós zabpehely kókusszal

Ugye nem csak nekem van PCOS-ként gondom azzal, hogy kitaláljam mit egyek minden egyes nap? A probléma egy részét sikerült megoldanom, néhány hete ugyanis kitaláltam egy olyan tízórait és/vagy uzsonnát, ami laktató, és lassú felszívódású szénhidrátokból áll. A kakaós zabpehely kókusszal egy nagyon egyszerűen összeállítható, könnyen számolható étel, ami számomra a nápolyira hasonlít. Nem tudom, hogy ízre vagy állagra hasonlít-e jobban, de ezer éve ettem utoljára valódi nápolyit, és ez a desszert valahogy visszahozta az élményt.

Kakaós zabpehely

A kakaós zabpehely receptje

Nagyon kevés hozzávaló kell, és persze variálható is, én most a saját változatomat osztom meg. Az alapja ugye zabpehely (nálam gluténmentes) – ebből először ki szoktam mérni az adagot (kb. 40 grammnyit öntök a tálba, ez nagyjából 20 gramm szénhidrátnak felel meg), majd beleszórom a többi hozzávalót. Nálam kókuszreszelék, eritrit és kakaópor van az összetevők között. A hozzáadási sorrend mindegy, és a mennyiség is ízlésre szabható. Én a zabpelyhen kívül általában érzésre szórok mindent, de egyik nap lemértem, hogy azért mégiscsak tudjak mennyiségeket írni a recepthez.

Kakaós zabpehely készítése

Kakaós zabpehely kókusszal

2021-01-29
: 1
: 5 perc
:
: 5 perc
: Könnyű

Hozzávalók
  • 40 gr gluténmentes zabpehely
  • 10 gr kókuszreszelék
  • 5 gr kakaópor
  • 8-10 gr eritrit
  • 30 gr cukormentes mandulatej
Elkészítés
  • 1. lépés Első lépésként a zabpelyhet mértem ki, majd hozzáadtam a kókuszreszeléket, a kakaóport és az eritritet. Összekevertem őket.
  • 2. lépés Ezután hozzáöntöttem a cukormentes mandulatejet és jól elkevertem. Ahova nem jutott tej és nem állt össze, oda hozzányomkodtam a már összeállt zabpelyhet, így a még száraz rész is kapott folyadékot, és előbb-utóbb mindenhova jutott.
  • 3. lépés Picit hagytam pihenni, hogy a zabpehely megszívja magát, utána fogyasztható (pihentetés nélkül is ehető, de finomabb, ha állt kicsit). Néha áfonyát vagy narancsot szoktam enni hozzá, mert nagyon jól kiegészítik az édes ízt, ilyenkor azonban a zabpehely kimérésénél számolni kell a gyümölcs szénhidráttartalmával is.

 

Ha elkészítetted, kérlek írd meg hozzászólásban, hogy ízlett! 🙂

Nézz körül a többi recept között is az oldalon!

Kakaós zabpehely pin


Kapcsolódó bejegyzések

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

A minap nagyon ettem volna valami édeset. Ez velem nem sokszor fordul elő, inkább a sós ételeket szoktam kívánni. Anno általános iskolában nálunk elég népszerű étel volt a menzán a kiflikoch (gyerekként mindig kiflikók-nak ejtettük). Nagyon finom volt, nagyon szerettük, és senki se tudta, pontosan […]

Cukkinis pogácsa – Szafi Free Expressz lisztkeverékből

Cukkinis pogácsa – Szafi Free Expressz lisztkeverékből

Nem tudom ti hogy vagytok vele, amikor gyerekként megkérdezték tőlem mit süssenek otthon, nekem sosem a pogácsa jutott eszembe (főleg nem cukkinis pogácsa), inkább édesszájú voltam. Viszont mióta kiderült a PCO, majd a PCOS, és egyáltalán nem eszek cukrot, sokkal kevésbé kívánom az édességeket. Ma […]



Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük