Fasírt, gluténmentes

A fasírt örök kedvenc. Lehet kiegészítője szendvicsnek, de saláta mellé a karácsonyi ünnepi asztalra is ideális. Több formában készíthető: gombócként vagy lapítva, de Stefánia-szeletként (hamarosan a blogon!) is közkedvelt. Lehet sima vagy pirospaprikás, morzsába forgatva kisütött; mindenki máshogy szereti.

Az általam készített fasírt egy egyszerű, enyhén pirospaprikás keverékből készült. Egyszerre szoktam sokat készíteni, ezért most is 1 kg húsból álltam neki, de ha kisebb adagra van szükséged, felezd le a mennyiségeket.

Fasírt, gluténmentes

 

A fasírt elkészítése

Próbáltam minél apróbbra vágni a vöröshagymát, hogy épphogy csak érezhető legyen a keverékben. Hozzátettem a húst, megszórtam a fűszerekkel: sóval, borssal, fokhagyma granulátummal (valódi fokhagyma is használható, ekkora mennyiséghez talán 3-4 gerezd elég), kurkumával, valamint adtam hozzá pirospaprikát is. Beleütöttem a két megmosott tojást, majd összekevertem az egészet. Ezután adtam hozzá a barna rizslisztet. Nem kell bele sok, csak annyi, hogy formázhatóbb állagot kapjon a fasírt. (Előfordul, hogy helyette pékárut teszek bele, de ezúttal nem volt itthon maradék gluténmentes kenyér. Barna rizsliszttel is teljesen jó állaga lesz.)

Egy kisebb fazékban kókuszolajat melegítettem (mást is használhatsz, nekem ez van itthon, ami használható gömbölyű fasírt sütéséhez), közben gombócokat formáztam a masszából. Amikor már forró volt az olaj, beletettem annyi gombócot, amennyi csak fért, és gyengébbre állítottam a tűzhelyet. Időnként átforgattam, hogy minden oldala megpiruljon, jól átsüljön. Amikor elkészült, papírtörlőre tettem, hogy felvegye a fasírtról a felesleges olajat.

Jelen esetben zöldbabfőzelékkel tálaltam, de bármilyen más főzelék is megfelel. Szendvicshez – akár másnap is – kiváló töltelék.

Fasírt - gluténmentes - tálalása

Fasírt, gluténmentes

2022-07-27
: 4-6
: 15 perc
: 30 perc
: 45 perc
: Könnyű

Hozzávalók
  • 1 kg darált sertéshús
  • fűszerek (só, bors, fokhagyma granulátum, kurkuma, pirospaprika)
  • 2 tojás
  • 1 fej vöröshagyma
  • barna rizsliszt (vagy előre elkészített gluténmentes kifli/zsemle)
  • kókuszolaj
Elkészítés
  • 1. lépés Apróra vágtam a vöröshagymát. Hozzátettem a húst, megszórtam a fűszerekkel: sóval, borssal, fokhagyma granulátummal, kurkumával, valamint adtam hozzá pirospaprikát is. Beleütöttem a két megmosott tojást, majd összekevertem az egészet. Ezután adtam hozzá a barna rizslisztet. Nem kell bele sok, csak annyi, hogy formázhatóbb állagot kapjon a fasírt.
  • 2. lépés Egy kisebb fazékban kókuszolajat melegítettem, közben gombócokat formáztam a masszából. Amikor már forró volt az olaj, beletettem annyi gombócot, amennyi csak fért, és gyengébbre állítottam a tűzhelyet. Időnként átforgattam, hogy minden oldala megpiruljon, jól átsüljön.
  • 3. lépés Amikor elkészült, papírtörlőre tettem, hogy felvegye a fasírtról a felesleges olajat.

Fasírt, gluténmentes pin

Ha elkészítetted, kérlek írd meg hozzászólásban, hogy ízlett! 🙂

Nézz körül a többi recept között is az oldalon!


Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.



Kapcsolódó bejegyzések

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

Kiflikoch – gluténmentes, cukormentes, tejmentes verzió

A minap nagyon ettem volna valami édeset. Ez velem nem sokszor fordul elő, inkább a sós ételeket szoktam kívánni. Anno általános iskolában nálunk elég népszerű étel volt a menzán a kiflikoch (gyerekként mindig kiflikók-nak ejtettük). Nagyon finom volt, nagyon szerettük, és senki se tudta, pontosan […]

Nokedli / galuska gluténmentes zabpehelylisztből

Nokedli / galuska gluténmentes zabpehelylisztből

Nem tudom ti hogy vagytok vele, én jobban szeretem a nokedlit a “bolti” formázott tésztáknál. Mióta nem búzalisztből készítem, még kiszaggatni sem nehéz. Régen valahogy mindig keményre sikerült a tészta, emiatt szaggatni sem volt leányálom, most viszont már nincs ilyen problémám. Az életmódváltásom elején teljes […]